۱۱ بهمن ۱۳۹۳، ۱۱:۳۲

گزارش خبری/

منطقه آزاد تجاری مهران به خانه آخر رسید/ توپ در زمین مجلس

منطقه آزاد تجاری مهران به خانه آخر رسید/ توپ در زمین مجلس

ایلام- منطقه آزاد تجاری مهران با تلاش مسئولان استان ایلام بعد از تصویب در کارگروه مناطق آزاد کشور و هیئت دولت حالا برای اجرایی شدن منتظر رأی مجلس است.

به گزارش خبرنگار مهر، استان ایلام یکی از مناطق مرزی غرب کشور است که از طریق مرز مهران به عنوان یکی از  مرزهای زمینی کشور برای صادرات کالا و تردد زوار با کشور عراق در ارتباط است.

ظرفیتهای مرز مهران باعث شده است مسئولان طرحهای مختلفی برای استفاده از این مرز جهت اشتغال و توسعه استان کم برخوردار ایلام پیشنهاد دهند که یکی از این طرحها طی سالهای اخیر طرح منطقه آزاد تجاری صنعتی مهران بوده است.

بعد از سفر هیئت دولت به استان ایلام در سال گذشته بحث منطقه آزاد تجاری مهران توسط مسئولان استان مطرح شد که رئیس جمهور نیز قول بررسی این طرح را داد و بعد از مدتها  این طرح در کارگروه مناطق آزاد کشور و بعد از آن نیز روز گذشته در هیئت دولت تصویب رسید حالا نوبت مجلس برای تصویب نهایی و اجرایی شدن قرار دارد.

تصویب منطقه آزاد تجاری مهران به مجلس رسیده است

محمدرضا مروارید استاندار ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار  داشت: مرز مهران یکی از ظرفیتهای بزرگ در استان ایلام شناخته می شود که مسئولان استان ایلام درصدد هستند که از این موقعیت در جهت اشتغال و توسعه همه جانبه استان استفاده بهینه کنند.

وی بیان داشت: طرح منطقه آزاد تجاری صنعتی مهران در کاگروه مناطق آزاد کشور تصویب شد و بعد از آن نیز در هیئت دولت مورد موافق قرار گرفتطرح منطقه آزاد تجاری حدود یک سالی است که به طور جدی از سوی مسئولان استان در حال پیگیری بود که خوشبختانه تلاش ها و رایزنی ها جواب داد و منطقه آزاد تجاری صنعتی مهران در کاگروه مناطق آزاد کشور تصویب شد و بعد از آن نیز در هیئت دولت مورد موافق قرار گرفت.

این مسئول عنوان کرد: طبق قانون تصویب نهایی طرح منطقه آزاد تجاری مهران نیازمند مصوبه مجلس نیز هست و هم اکنون این طرح برای تصویب و اجرای نهایی به مجلس فرستاده شده است.

مروارید عنوان کرد: نمایندگان مردم استان در مجلس برای تصویب نهایی و اجرایی شدن این طرح هرچه زودتر باید رایزنی ها خود را آغاز کنند که به زودی راه اندازی منطقه آزاد اقتصادی، تجاری و صنعتی مهران در قالب لایحه ایی برای تصویب به مجلس شورای اسلامی ارائه می شود.

وی تصریح کرد: بعد از تصویب طرح باید به فکر بودجه و روال کلنگ زنی طرح بود که هرچه سریعتر این طرح باعث خیر و برکت در استان شود.

استاندار ایلام افزود: رز بین المللی مهران کلید طلایی توسعه استان و نقطه قوت بسیار مهمی در تقویت مراودات تجاری دو کشور جمهوری اسلامی ایران و عراق محسوب می شود.

پیگیری طرح منطقه آزاد تجاری برای تصویب در مجلس

عمران علیمحمدی نماینده مردم ایلام در مجلس نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: برای تصویب نهایی طرح منطقه آزاد تجاری در مجلس از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد و قطعا نمایندگان دنبال توسعه استانها هستند.

وی بیان داشت: مردم استان ایلام مدتهای بسیار زیادی است که در انتظار اجرایی شدن طرح منطقه آزاد تجاری هستند و حالا بعد از تصویب در هئیت دولت به مجلس رسیده است.

وی اظهار داشت: نمایندگان استان ایلام از هم اکنون رایزنی های گسترده ای را برای تصویب منطقه آزاد تجاری و صنعتی در مهران آغاز کرده اند.

این نماینده بیان داشت: باید امکانات و زیرساختهای مرز بین المللی مهران اعم از راه، خدمات رفاهی، فرودگاه، بهداشت و ...را گسترش داد و زمینه را برای اجرای طرحهای بزرگ  فراهم کرد.

علیمحمدی عنوان کرد: ظرفیت های ویژه و بسیار زیادی در مرز بین المللی مهران وجود دارد که از آنها استفاده مطلوب و چندانی صورت نگرفته  و راه اندازی منطقه آزاد تجاری  می تواند در توسعه استان ایلام به ویژه شهر مهران موثر باشد و بستر را برای کار و سرمایه گذاری فراهم کند.

وی افزود: راه اندازی منطقه آزاد تجاری و صنعتی مهران بدون شک تحول شگرفی را در زمینه سرمایه گذاری و اشتغالزایی استان ایلام ایجاد خواهد کرد.

مهران برای تبدیل شدن به قطب تجاری نیازمند فرودگاه و راه آهن است

احمد شوهانی دیگر نماینده مردم ایلام در مجلس در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: یکی از موراد مهم و ضوری مهران بحث راه اندازی فرودگاه و راه آهن در شهرستان مهران است.

وی بیان داشت: به طور قطع تکمیل زیرساختهای شهرستان مهران نقش مهمی در توسعه اقتصادی استان دارد.

این نماینده تصریح کرد: ظرفیتهای مرز مهران برای نمایندگان مجلس محرز است و هیچ مشکلی برای تصویب منطقه آزاد تجاری مهران در مجلس وجود ندارد.ظرفیتهای مرز مهران برای نمایندگان مجلس محرز است و هیچ مشکلی برای تصویب منطقه آزاد تجاری مهران در مجلس وجود ندارد.

شوهانی اظهار داشت: شهرستان مهران با وجود امنیت بسیار مطلوب خود هم اکنون شاهد تردد هزاران زائر در طول روز است و در کنار آن نیز روانه یک هزار کامیون کالا از مرز به عراق صادر می شود.

شوهانی از پیگیری جدی نمایندگان ایلام در مجلس برای تصویب در مجلس خبر داد و گفت: رایزنی ها و پیگیرهای لازم از مدت ها پیش در مجلس شورای اسلامی انجام شده و پس از ورود به نهاد قانونگذاری کشور و بررسی در صحن علنی به تصویب نمایندگان می رسد.

کد خبر 2478374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha